چرا دوربین مداربسته آنالوگ HD

چرا دوربین مداربسته آنالوگ HD

چرا دوربین مداربسته آنالوگ HD

امروز میخواهیم شما دنبال کنندگان مقالات مرتبط با سیستم های نظارت تصویری را با 5 دلیل بسیار مهم در انتخاب دوربین های مداربسته و دستگاه های ضبط تصویر آنالوگ HD آشنا کنیم.

اگر پیشتر با ما همراه بوده باشید، 5 دلیل مهم در انتخاب و نصب دوربین مداربسته تحت شبکه یا همان IP CAMERA را بیان کردیم. مواردی نظیر امکانات هوشمند مبتنی بر یادگیری عمیق و هوش مصنوعی AI، نظارت یکپارچه، کنترل و تهیه داده های رمز نگاری شده، از این دست امکانات به شمار می آیند.

چرا دوربین مداربسته انالوگ HD
چرا دوربین مداربسته انالوگ HD

همانطور که پیشتر اشاره کرده بودیم تکنولوژی ها به خودی خود دارای مزایا و معایبی هستند که هر کدام در شرایط خاص مورد بهره برداری قرار می گیرند. ما در این مقاله قصد داریم شما را با این تکنولوژی ها آشنا کنیم، تا انتخاب صحیح تری داشته باشید.

دوربین های مداربسته با تکنولوژی COAX اولین سری دوربین هایی هستند که به بازار عرضه شدند و از سابقه بیشتری نسبت به دیگر تکنولوژی ها برخوردار هستند.

در دوربین مداربسته اولیه، انتقال دیتا از طریق کابل های کواکسیال انجام می شد، که در سال های گذشته این دست دوربین ها از کیفیت مطلوبی برخوردار نبودند.

حال با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی دوربین های مبنتی بر تکنولوژی کواکسیال، این قابلیت را دارند تا دوربین هایی تا 12 مگاپیکسل را همراه با دیتای تصویری و صوتی و حتی در مواردی با انتقال جریان الکتریسته همراه کنند و تجربه جذابی در این تکنولوژی به مرحله عمل برسانند.

در این بخش از مقاله ۵ مورد برتری دوربین های مداربسته تکنولوژی COAX را بررسی می کنیم :

1- صرفه اقتصادی:
دوربین های مداربسته کواکسیال نسبت به رقیب تحت شبکه خود مقرون به صرفه هستند و تقریباً با پرداخت نیمی از رقم ارزش یک دوربین تحت شبکه می توان یک دوربین مداربسته آنالوگ با کیفیت تصویر برابر با دوربین تحت شبکه تهیه نمود. دوربین های تحت شبکه دارای تراشه پردازش و یادگیری بالا و امکانات هوشمند هستند.

این موارد دقیقاً به وسیله تراشه های از قبل تعبیه شده به روی دوربین قرار ندارد. دوربین های COAX نیاز به قرارگیری تراشه و فناوری های پردازش جداگانه ندارند زیرا DVR که به آنها متصل هستند پردازش تصویری لازم را انجام می دهد.

2- نصب و راه اندازی آسان:
همانطور که اشاره کردیم سابقه دوربین های COAX از دوربین های تحت شبکه بیشتر می باشد. بسیاری از سیستم های نظارت تصویری موجود که کاربران تهیه کرده اند و یا در حال تهیه هستند، دوربین های مدار بسته آنالوگ هستند و همچنان تقاضای این دسته دوربین ها در بازار وجود دارد.

یک تکنسین نصب در چنین پروژه هایی با در نظر گرفتن ادوات و ملزومات نصب بر مبنای دوربین های آنالوگ، جایگذاری را انجام می دهد لذا تعویض زیر ساخت برای جایگزین کردن دوربین مداربسته تحت شبکه و کابل کشی مجدد کابل های شبکه با هزینه های مضاعف همراه است همچنین موجب اتلاف وقت و صرف هزینه های نیروی کار بیشتر می شود.

3- کیفیت تصویر بهتر از هر زمان دیگر:
بطور کلی زمانی که در مورد دوربین های فوق پیشرفته با قابلیت وضوح و کیفیت تصویر بسیار بالا صحبت می کنیم، دوربین های IP اولین انتخاب است. اما امروزه تکنولوژی وضوح تصویر تغییر کرده است و دوربین های COAX نیز از نظر کیفیت تصویر، خود را به دوربین های IP رسانده اند.

برای مدت طولانی بهترین کیفیت تصویری که از دوربین های COAX انتظار می رفت 720P بود و سپس با کیفیت تصویر 1080P بروزرسانی شد. خوشبختانه باید بگوئیم که این پیشرفت ادامه داشت و امروزه دوربین های COAX قادر به ضبط تصاویری با کیفیت تصویر 4K یا 8MP نیز می باشند.

4- سازگاری کامل دوربین های تکنولوژی COAX با یکدیگر:
امروزه دوربین های تکنولوژی COAX با برندهای متفاوت با هم سازگارند. در حال حاضر تعداد بیشماری سازنده دوربین مداربسته در بازار وجود دارد و پی بردن به اینکه کدام محصولات از کدام سازنده با یکدیگر سازگار هستند امری دشوار است.

این سازگاری بطور انحصاری با دوربین ها و دستگاه های یک کارخانه وجود دارد. پروتکل ONVIF به منظور ارتباط رفع این مشکل و ایجاد ارتباط بین دوربین ها و دستگاه ها از برندهای مختلف در تکنولوژی تحت شبکه طراحی شد اما این راهکار نیز همیشه کار نمی کند و همه ویژگی ها و قابلیت های دوربین نیز در دسترس نیست.

5- ازدحام شبکه کمتر:
برخلاف دوربین های IP که ارتباط دیجیتالی از طریق شبکه برقرار می نمایند، دوربین های COAX به سادگی سیگنال تصاویر را مستقیماً به دستگاه ضبط تصویر (DVR) ارسال می کنند و این بدین معنی است که شما با اشغال پهنای باند شبکه توسط داده های اضافی مواجه نخواهید شد و یا مجبور به طراحی زیر ساخت شبکه دوم به منظور جلوگیری از مسدود شدن پهنای باند نخواهید بود.

در این صورت شما تنها بابت پهنای باند مورد استفاده سیستم DVR که برای ارسال داده ها بر روی بستر وب نیازمند ترافیک شبکه ای و اینترنت خواهید بود و پهنای باند و ترافیک کمتری را نیاز خواهید داشت.

 

” دلایل دیگری جهت در نظر گرفتن دوربین مداربسته COAX نسبت به IP نیز وجود دارد اما این 5 دلیل اصلی انتخاب سیستم نظارتی مبتی بر COAX بوده اند. “

امید
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *